Stalltjänst

Tjenamors! Klockan tolv idag kom Ylva och hennes mamma och hämtade mig. o så åkte vi till stallet :) Jag gjorde inte så mkt åt cooper, allt var typ redan gjort. Jag gick runt lite i stallet, och så hjälpte jag Ylva att mocka :) Cyprys hade det förfärligt smutsigt i hans box, så vi gjorde rent. Sen körde vi lite kurragömma (a) Det finns faktist otroligt bra gömställen i stallet! 

Vid kvart i tre gick jag upp och borstade och gjorde iordning Queen. Hon var jättesnäll :) Hon är så otroligt mysig! Sen gick jag ner med henne, och ledde henne några varv i ridhuset. Sen kom Sofia och tog henne. Då gick jag in i stallet, gjorde iordning Cooper och sen gick jag in i ridhuset igen :) Jag skrittade runt där i "kaoset". Haha det var typ 6 hästar där inne, och några av dom var jättebusiga! Så jag höll mig undan så gott det gick.. När sofia hade ridit klart satt jag av, och så tog jag Queen och gick upp med Becka och Bayley (stavning xD) till logen. Vi sadlade av, borstade och satte på svett -täcken. Och så gosade jag lite med Queen :)  Sen lämnade vi sadlarna, och gick för att kolla när Sofia red Cooper. Han var så duktig :D När hon hade ridit klart fick jag skritta av :) Sen gick vi in i stallet och sadlade av honom. Efter en liten stund åkte Becka hem.. Justeja, hon är skötare på Sheila med Angelica nu :)

Sen var det dags för stalltjänst! Jag, sofia och peter mockade och sen gjorde vi lite annat.. Runt sju gick vi upp och bytte täcken på hästarna i logen, och gav dom mat. Sen fodrade vi i privatstallen. Stackars Conman hade fastnat med bensnöret i vattenhinken. Så vi fick lugna ner honom, ta bort det och sen fick jag gå lite med honom för att kolla att han inte hade gjort illa sig. Men han mådde bra :) Han var nog lite uppskakad bara.. När vi hade fodrat klart gick vi ner till stora stallet och fodrade där. När vi var klara pussade jag på cooper, och sen låste vi stallet och åkte hem.

Nu har jag ätit klart mina köttbullar och mackaroner. Jag längtar inte tills imorn! Till skolan och sen ska vi vara stallvärdar... -_- Men jag får ju vara i stallet (a)
Jag skriver när jag kommer hem imorn!

/Ida

Kommentarer :)
Postat av: r

ojdå, lilla häst <3

2008-11-10 @ 13:44:09
URL: http://ronjha.blogg.se/

Kommentera inlägget :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0