Anja dag :)

Hej alla läsare och läsarinnor! Idag på tyskan pratade vi lite om att om man i tyskland säger elev (schüler) till en tjej, så blir det helt fel. Man ska säga "tjejelev" (Schülerin) till en tjej och "killelev" (Schüler) till en kille. Alltså Schüler och Schülerin x) Och så sa Maggan (vår tyskalärare) att det inte spelar så stor roll här i sverige längre om man säger Lärare eller Lärarinnna, men jag tänkte fortsätta :) Så där har ni förklaringen till att jag skrev läsare och läsarinnor.

Efter tyskan hade vi svenska, då övade vi på att hålla tal. Man fick ett ämne att skriva om, och så skulle man berätta för sina kompisar vad man hade skrivit. Då skulle dom skriva stödord och sen återberrätta texten för klassen. Det var ganska roligt :) Mitt ämne var "Mitt drömyrke - och varför".

Sen hade vi musik, och då tränade vi på att spela trummor och på rytmik. Vi har prov nästa vecka, men jag börjar kunna det här nu! Till lunch blev det chili corn carne (stavning?!) När vi hade ätit klart gick anja och jag och hämtade vi våra grejor, och sen åkte vi till södertälje med anjas mamma. 

Haha, huset där Anjas tandläkare ligger är ganska högt. Och vi stod på högsta våningen i trapphuset och kastade sten och lite sånt ner till våningen längst ner. Tur att det inte kom någon x)  Hon höll på inne hos tandläkaren i typ tjugo minuter kanske, sen åkte vi och lämnade brev i centrum. Det var till Järvsö, hoppas verkligen att jag kan vara med på lägret!!  Sen hämtade vi James, och efter det bar det hem till Anja. Vi åt mellis, och nu sitter vi här vid datorn. Eller rättare sagt jag sitter här, anja går runt och gör nånting i sitt rum..  Jag skriver kanske ikväll! Ska kolla lite också om jag hittar några bilder på Cooper på anjas dator ;)

/Ida

COPYRIGHT BY LIKEASISTER.BLOGG.SE

Kommentarer :)

Kommentera inlägget :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0