Gårdagens inlägg

Först avlivar dom Tango (vila i frid), sen får jag veta att Sofia ska sälja Cooper, och nu Quthia!  Blir så trött på det här...

Igår när jag kom till stallet stod Kelly och borstade på Quthia. (Quthia har vart på kliniken igår, typ, och dom tyckte att hon såg halt ut) Efter en stund började Q skrapa med hoven, och lyfta på den som hon brukar göra ibland. Vi trodde att hon skulle lägga sig ner, så vi gick ut. Då gick hon ner på knä, men jag tror nog inte att hon kunde lägga sig ner eftersom hon hade ont i benen. Hon gick ner på knä några gånger, sen gick nåra och sa till personalen. Efter en liten stund kunde hon lägga sig ner, och då gick en tjej in och smackade på henne (hon får ju inte ligga ner om hon har kolik). Sen sa Bettan att vi skulle gå med henne runt stallet. Så då gjorde vi det, och efter typ en kvart var hon lugn igen.. Så vi ställde in henne och hon började leta efter höstrån i boxen. Vi gick in till kontoret där Bettan satt och vi sa att hon såg OK ut.. Då pratade Bettan lite och sa att dom troligen inte kommer behålla Quthia, eftersom hon var typ felmusklad fast hon hade inga muskler.. Och så va hon väll halt. Blev så otroligt ledsen! Jag vet ni kanske inte fattar så bra varför jag blir det, men jag gillade henne verkligen.. Nu har Bettan sagt att hon iallafall inte kommer åka innan helgen, men hon vet inte när hon åker.. Dom skulle typ kolla på nya hästar till ridskolan i helgen.   

Jag vill verkligen inte att du ska åka så snart!


Kommentarer :)
Postat av: Kelly

Det är så tråkigt att hon ska åka :/



Men dom som får henne får iallafall en super fin och mysig häst <3, så vi får hoppas att hon kommer till något bra ställe bara.

2008-10-25 @ 17:03:33
URL: http://cerezas.blogg.se/

Kommentera inlägget :D

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0